با مفهوم حق بیمه بیشتر آشنا شوید
نوشته شده توسط : sanaz

حق بیمه یا بیمه تامین اجتماعی، وجهی است که از سوی کارفرما و کارگر، به طور ماهیانه، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود تا بتوانند از خدمات و مزایای این سازمان، مانند بیمه درمانی، بازنشستگی، مستمری بازماندگان و یا از کارافتادگی، بهره مند شوند.

فرمول محاسبه نرخ هزینه حق بیمه 1402، بر اساس پایه حقوق روزانه کارگر، بن کارگری و حق مسکن هر فرد در سال جدید، صورت می گیرد. نرخ حق بیمه هر سال ، با توجه به فرمولی که از سوی سازمان تامین اجتماعی، تعیین و ارائه شده است، محاسبه می شود.

کارفرما باید ۲۳ درصد و کارگر باید ۷ درصد از حقوق خود را به عنوان حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت کنند.

بنابراین، مجموع حق بیمه ۳۰ درصد از حقوق کارگر خواهد بود. البته، در صورتی که حقوق کارگر بالاتر از حداکثر پایه حقوق روزانه باشد، حق بیمه بر اساس حداکثر پایه حقوق روزانه محاسبه خواهد شد.

خدمات بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی

برای استفاده از خدمات بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی، شما باید دفترچه بیمه درمانی داشته باشید و اعتبار آن را از طریق سامانه های آنلاین استعلام کنید.

شما می توانید از خدمات درمانی مراکز درمانی، داروخانه ها، پزشکان طرف قرارداد و همچنین جلوگیری و کاهش مراجعه مخاطبین سازمان تامین اجتماعی به واحدهای اجرایی، بهره مند شوید. برای این منظور، شما باید دفترچه بیمه درمانی خود را به هنگام مراجعه به مرکز درمانی نشان دهید و هزینه های درمان خود را با تخفیف پرداخت کنید.

نحوه فروش بیشتر و افزایش رضایت مشتری با اثر حق بیمه انتخاب

اثر حق بیمه انتخاب یا endowment effect یک مفهوم روانشناسی است که بیان می‌کند وقتی ما چیزی را به عنوان مال خود تصور کنیم، به آن ارزش بیشتری نسبت می‌دهیم و دشوارتر آن را ترک می‌کنیم. این اثر می‌تواند در فروش بیمه به شما کمک کند، چون شما می‌توانید با دادن حق انتخاب به مشتری، احساس مالکیت و تعلق را در آن‌ها افزایش دهید.

نحوه فروش بیشتر و افزایش رضایت مشتری با اثر حق بیمه انتخاب

برای استفاده از این تکنیک، شما باید به جای فروش گزینه‌ای خاص به مشتری، چند گزینه را به آن‌ها نشان دهید و آن‌ها را تشویق کنید که خودشان گزینه مناسب را انتخاب کنند. به طور مثال، شما می‌توانید به جای فروش یک بسته بیمه خودرو، سه بسته با قابلیت‌های مختلف را به آن‌ها پیشنهاد دهید و تفاوت‌های هر گزینه را توضیح دهید. سپس آن‌ها را تشویق کنید که با توجه به نیاز و بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

این کار باعث می‌شود که مشتری حس کند شما به نظرات و تصمیمات آن‌ها احترام می‌گذارید و آن‌ها را قادر می‌سازد که خودشان درباره خدمات شما قضاوت کنند. همچنین باعث می‌شود که مشتری حس کند گزینه انتخاب شده توسط خودشان، برای آن‌ها مناسب‌تر و باارزش‌تر است و دشوارتر آن را لغو یا تغییر دهد.

برای فروش بالاتر و رضایت بالاتر، شما همچنین باید به نکات دیگر هم توجه داشته باشید، مانند:

- پیدا کردن نیچ خود: به جای فروش بستگی به همه، روی بخش خاصی از بازار تمرکز کنید و بر اساس نیازهای آن‌ها خدمات تخصصی ارائه دهید.

- افزایش دانش خود: هرچه بازار هدفتان را بهتر بشناسید و اطلاعات مفید و مرتبطی را در اختیار آن‌ها قرار دهید، شانس بالاتری در جذب مشتری خواهید داشت.

- استفاده از وب سایت: یک وب سایت مناسب برای شرکت بیمه می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و فروش باشد. شما باید وب سایت خود را به روز، بهینه، قابل دسترس و جذاب نگه دارید.

- تولید محتوای کیفی: شما باید محتوای متنی با کیفیت و اختصاصی برای وب سایت خود تولید کنید که مشتریان را درباره شرایط و تعرفه‌های بیمه‌نامه‌ها آگاه کند و سوالات آن‌ها را پاسخ دهد.

 





:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: